Despre Chirtoaca, troleibuze, parcul Valea Morilor si rahatul de la Statia de epurare

De fiecare data cand primarul Dorin Chirtoaca isi face aparitia intr-o emisiune televizata, in cadrul unui briefing sau pur si simplu in fata multimii si cand este intrebat despre realizarile sale in calitate de primar, edilul incearca in fel si chip sa ne acopere ochii cu cate ceva din activitatea sa, realizari precum, troleibuzele europene cu suruburi moldovenesti, parcul „Valea Morilor” cu mocirla bacteriogenica din lac si nu in ultimul rand, statia de epurare cu tot rahatul ei, care si pana in ziua de azi, mai ales pe timp de vara, „adie usor a miros de liliac”. Despre strada pietonala sau „Aleea oamenilor beți” nu voi mentiona caci este o tema aparte, mai mult ca atat, de fiecare data cand discut cu cineva despre susnumita strada pietonala se naste cate o gluma sau chiar un banc la adresa primarului, ba chiar la adresa intregii primarii...

Deci sa le luam pe rand. Nu e o noutate faptul ca procurarea celer 102 troleibuze s-a facut pe bani europeni, este vorba de o cifra de cca 13,7 milioane Euro.  Din această sumă, 10 milioane Euro reprezintă creditul acordat de BERD şi BEI,  iar 3 milioane Euro este un grant acordat de Uniunea Europeană municipiului Chişinău, în cadrul Programului Politicilor de Vecinătate.

Achizitionarea troleibuzelor de catre primarie, nu este doar meritul primarului, ci a intregii guvernari, care a ales parcursul european al tarii, fapt ce a dus la consolidarea relatiilor cu UE si in final la acordarea acestor credite si granturi. Chiar si un oarecare Dodon, daca ajungea primar cu  tot cu soluția sa, ar fi putut sa ia un credit si sa procure, nu 102, dar 200 troleibuze, desigur daca facea parte din coalitia de guvernare.

Urmeaza Parcul Valea Morilor... Cum naiba sa te lauzi cu reconstructia parcului, cand in lac, cum a fost mocirla, asa si a ramas, iar scaldatul este si pana astazi interzis.

Statia de Epurare urat mirositoare intr-adevar a fost o problema a Chisinaului, care risca sa transforme orasul intr-o capitala a rahatului, daca nu avea sa se intreprinda careva masuri.  Ok, s-a facut, s-au bagat tehnologii, au bagat rahatul in saci pe care i-au lasat sa se bronzeze la soare, caci aparuse deja o alta problema, depozitarea. In fine, bani s-au bagat, iar in Chisinau nu mai ai senzatia ca te afli intr-un veceu, chiar daca uneori, mai ales pe timp de vara iti mai vine cate un iz de miros neplacut.

Au trecut opt ani de zile, insa cele mai importante probleme cu care se confrunta capitata, cum au fost asa si au ramas, chiar daca ai impresia ca uneori primaria incearca sa lupte cu unele din ele... Totusi cum ramane cu problema transportului public, comertului stradal, parcarilor neregulamentare, problema drumurilor, apeductului, problema constructiilor ilegale, gheretelor amplasate neautozirat, problema cladirilor istorice, a maidanezilor si multe multe alte nevoi despre care Chirtoaca tace sau cand este intrebat se infoaie-n pene si sare-n sus ca cocosul prin cotet in peroada de inperechere...
Share on Google Plus

About Zona

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment